Arenareklam som effektiv varumärkesexponering

Arenareklam i TV

Nu är det nästan som vanligt igen, och det har blivit lite mer som innan pandemin med ökad publiktillströmningning, och det är nu högkonjunktur för arenareklam som syns i TV. Bandyfinalerna avgjordes i mars – dit gjorde jag alla animationer som syntes i rutan. Hockeyslutspel som var intensivt för mig är klart, och fotbollen är halvvägs genom säsongen. Nästa stora event som står på listan att producera till är Trollhättan Action Week, i mitten av augusti.

I dialog med kunden och med kundens grafiska manual som grund, så designas och produceras varje enskild animation med sitt egna uttryck, och naturligtvis för att det i slutändan skall SYNAS.

Jag är en oberoende part och levererar till alla arenor och till alla sporter.

Mer än bara arenareklam

De flesta stora idrottsevenemang har exponering av rörlig reklam på stora LED-skärmar. Och någon skall ju producera animationerna – det är där jag kommer in i bilden. Med mångårig erfarenhet av produktionen, och med känsla för att balansera den grafiska formgivningen med mesta möjliga synlighet, så hittar vi tillsammans rätt balans för att synliggöra kundens varumärke på bästa sätt. Och även i andra sammanhang kan man kanske behöva hjälp med någon typ av digital rörlig animation. Till hemsidor, TV, eller till andra kommersiella digitala reklamytor.